keskiviikko 19. joulukuuta 2012

Terveiset sinne taivaaseen.. 9kk on mennyt!

Eilen se iski, puskista taas, ikävä. Hirvittävän kova ikävä ja suru. Itku tuli jo eilen, ja tänään olen itkenyt vielä enemmän. Päähän särkee, nenä on tukossa ja silmät turvonneet. Nyt ei ole hyvä päivä. On mennyt 9 kk siitä kun Janne lähti. Tänään , joulun kynnyksellä tuntuu että ikävä ja suru on kestämätöntä. Istuin rappusilla kun olin vienyt pojat hoitoon ja itkin.. itkin varmaan tunnin, mietin etten halua että joulu tulee, en halua että joudun kohtaamaan sen ja tajuamaan taas ettei Janne ole täällä näkemässä poikien iloa kun he avaavat pakettejaan. Janne ei paista kinkkua eikä yön tunteina käy syömässä sitä. Minä olen joulu ihminen ja olen odottanut joulua perheeni parissa. Tänään en kuitenkaan jaksa, minun on hirvittävän paha olla ja minulla on ikävä.

Olen saanut lahjat pakettiin, kaikki on oikeastaan valmiina, kaupastakaan ei juurikaan tarvita mitään enää. Minun piti siivota, en jaksanut, siivoan huomenna, se on hyvä päivä siivota.. huomenna. Huomenna on poikien tarhan joulujuhla, äiti tulee kanssani, pelottaa.. viimejouluna oltiin yhdessä siellä, Jannen kanssa, oli temppurata ja ongintaa, oltiin Varkaudessa. Viimevuonna tähän aikaan pakattiin tavaroita , koska oltiin lähdössä länsirannikolle joulun viettoon, kukapa olisi arvannut että se on viimeinen yhteinen Joulu. Se oli hyvä joulu ja meillä oli mukavaa. Silti se oli viimeinen, olisinko voinut tehdä tai sanoa jotain enemmän, olisinko voinut olla enemmän läsnä, tehdä joulusta vielä mukavamman. Miten olisin voinut tietää.. Vuosi sitten Jannen aika kävi vähiin, enää kolme kuukautta siihen että menetän hänet, mutta sitä minä en tiennyt. Tiesikö Janne, siihen ei ole kukaan vastaamassa. Nyt on vaan ikävä, suunnaton ikävä ja suru. Joka vuosien mittaan helpotta, tällä hetkellä annan aikaa itselleni, itken kun itkettää, siivoa kun jaksan, nyt on vain tämä hetki, huomenna on paremmin.

Laulun sanoin: "Terveiset sinne taivaaseen, juhlitaan sua taas uudelleen, eikä unohtaa saa koskaan rakkaintaan. Terveiset sinne taivaaseen, tunnemme sua niin kaivanneen,. Yhtä taivas ja maa, sut vieltä nähdä saan."