torstai 27. syyskuuta 2012

Olen tärkeä ja niin olet sinäkin!

Kirjoitan taas.. alotan taas.. yritän taas.. olen tämänpäivän aikana alottanut kirjoittamaan varmaan kymmennen kertaa. Kirjottanut rivin tai kaksi, kappaleen tai kaksi ja pyyhkinyt taas kaiken pois. Olen kuunnellut Jannen suosikki musiikkia, pidän siitä itsekkin, mutta Hanoi Rocks oli enemmän Jannen juttu kuin minun, vaikka miten pitäisin. Hautajaisissa Kalle soitti ja lauloi Million Miles away, se oli Jannen oma toive tämänvuoden tammikuulta. Kuuntelin senkin, ei tuntunut kivalta, mutta en itkenyt, kuuntelin kaikki hitit ja vieraammatkin.. kuuntelin ja kuuntelin, ja se tuntui hyvältä, kokoajan mieli parani ja tajusin nauttivani taas siitä musiikista. Nyt on lähdettävä kaivelemaan Jannen Cd:t autoon taas, minä pystyn taas kuuntelemaan. Miten helpottavaa huomata että ei enää sydän rutistu kasaan vaan on ilo kuunnella taas. 

Palasin ajassa taaksepäin, mietin elämääni, sitä miten monesti olen sen rakentanut kasaan taas.. Lueskelin erästä blogia jota seuraan, ihmisen joka on menettänyt elämässään myös hyvin paljon, osaan samaistua tunnetiloihin ja mielialoihin.. Todella vahvasti. Tänään olen miettinyt että voihan helvetti. Jos laitetaan ylös mitä minä olen elämässäni käynyt läpi ja mistä olen selvinnyt, niin olen melkoinen sissi. Minä olen pettynyt ja tullut julmasti petetyksi elämässä, minä olen myöskin ollut onneni kukkuloilla ja leijaillut pilvissä, olen tipahtanut maahan ja alottanut aina uudestaan ja uudestaan, monta kertaa. Itsetuntoni on huono, mutta paranee kokoajan, olen selviytyjä ja pärjääjä. Alan nähdä kaiken läpi todellisen minäni, sen joka on arvokas ja tärkeä. Sen jota ei saa satuttaa eikä käyttää hyväksi, ei nyt eikä enää ikinä, sen joka selviytyy rakkaimman ihmisen kuolemasta, sen jonka sydän on niin täynnä arpia että luulin monesti että uusia ei edes mahdu, mutta aina niitä on mahtunut, mutta samalla sen jonka sydämmen haavat ovat umpeutuneet ja joka on uudestaan oppinut luottamaan. Olen rakastettava ihminen, ja rakastava ihminen lähimmilleni ja rakkailleni, miksi minun tarvitsisi olla sitä koko maailmalle? Olen saanut syntymälahjaksi positiivisen elämänasenteen, ja voiman selvitä kaiken läpi. En ehkä yksin mutta kuitenkin selviän, ihan aina. Olen systemaattisesti pyrkinyt karsimaan ympäriltäni negatiivisuutta ja   kauhistelua siitä miten elämä murjoo ja potkii. TIEDÄN että elämä tekee niin, mutta pakko ei ole alistua. Elämässä on niin paljon hyvääkin, ne ovat vaan usein asioita joita pidetään arkipäiväisinä, ei kiinnitetä huomiota. Monesti jaksetaan jauhaa siitä miten kaikki menee pilalle ja miten se ja se meni päin mäntyä. MÄ EN NYT ENÄÄ JAKSA :D !!  Vastoinkäymisille on opittava nauramaan. Jos ei pysty nauramaan niin yritä edes hymyillä, jos vastoinkäyminen on niin musertava ja suuri että edellä mainittu on mahdotonta, tarraudu ystävän käteen, hän pitää kyllä kiinni niin kauan että itse jaksat pitää itsesi pinnalla. Uskokaa minua, niin se on.

Mietin että mikä ja mitä minä olen.. Olen Salla, hauska tavata, olen onnellinen, vaikka olenkin välillä surullinen, olen tärkeä, olen kaunis, jos en ulkoa niin sisältä, olen selviytyjä, olen taistelija, olen ihminen. Olen se ihminen joka ei osaa olla vihainen, ei ainakaan pitkään, olen kiltti ja opettelen olemaan kiltti ja armollinen myös itselleni, Tämän blogin kautta olen oppinut jäsentelemään elämääni ja itseäni, mutta samalla olen oppinut paljon itsestäni. Juuri tällä hetkellä olen ymmärtänyt että minä olen minä enkä muuksi muutu, menneisyyskään ei muutu, tulevaisuuteen pystyn vaikuttamaan, en määräämään sitä mutta vahvasti vaikuttamaan. Pystyn vaikuttamaan omaan mielialaani, annan itseni romahtaa ja taas kasaan itseni ja olen onnellinen. Yritettäiskö kaikki.. jos minä siihen pystyn niin veikkaampa että moni muukin pystyy.. Onnellisuus on asennekysymys, oisko noin ? ;)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille.. mulla on taas kiva ilta ja lauantaina menen IKEAAn siskon kanssa.. KUI HIANOO :D :D !! Muistakaa olla onnellisia siitä mitä teillä on ja muistakaa olla kiitollisia ihmisistä jotka olette elämäänne saaneet !

Don’t you know you’re worth your weight in gold
Make your move before you get too old
Give it all until you reach your goal
Learn to know you’re worth your weight in gold.

Hanoi Rocks "Worth Your Weight in Gold"

Ja kuunnelkaas toi kappale muruset <3 !!