perjantai 13. heinäkuuta 2012

Sielunkumppani "siskoni" Sani

Olen kirjoitellut siskostani Jennistä, ihan oman blogin, lisäksi olen maininnut siskojani muuten ja ystäviäni, yksi tosi elämän enkeli on kuitenkin vielä mainitsematta. Tai oikeastaan montakin, mutta yksi joka on viimeajat kannatellut minua pienestä koostaan huolimatta. Ystäväni, Sani <3 joka on aivan upea ihminen, ja ollut korvaamaton tuki tänä aikana kun elämä muuttui siihen suuntaan mitä kukaan ei odottanut eikä halunnut.

Olemme tunteneet Sanin kanssa vajaan kuusi vuotta. Tutustuimme NETISSÄ :), Sani odotti esikoistaan Joannaa ja minä odotin Jerryä. Tutustuimme siis vauvafoorumilla, jossa ympäri suomea ihmiset juttelevat odotusajastaan ja kaikesta maan ja taivaan välillä. Huomasimme että Varkaudessa oli paljon odottajia joilla oli lähes sama laskettuaika, ja päätimme tavata ihan "livenä", kun lapset olivat jo syntyneet. Siinä sitten yksi päivä istuttiin.. Viisi naista kaikilla kantokopissa, turvakaukaloissa jne se vasta kuukausi pari aiemmin syntynyt vauva. Ja se oli varmaan sitä "rakkautta ensi silmäyksellä" :) tulimme heti juttuun tosi hyvin ja toinen tuntui tutulta. Sen jälkeen olemme pitäneet kokoajan enemmän ja vähemmän yhteyttä ja uskoisin että kummallekkin toisesta on tullut hyvin tärkeä ihminen.

Kerroin aiemmin että ihmisellä on useita sielunkumppaneita. Että nämä kumppanit voivat olla miehiä, naisia, ystäviä, tuttuja.. keitä tahansa, mutta niitä on olemassa. Joistakin sielunkumppaneista tulee aviopareja ja se on parasta mitä voi tapahtua, minä ja Janne olimme sielunkumppaneita, joistakin tulee parhaita ystäviä uskoisin että Sani ja minä olemme sielunkumppaneita, ja me olemme parhaita ystäviä. Tiedämme toisen ajatukset ennen kuin hän on sitä sanonut ja tunnemme voimakkaasti toisen pahanmielen kuten ilonkin. Meidän on hyvä olla lähekkäin, ja sydän itkee kun meidän pitää erota. Sellaista on kun löytää yhden puuttuvan palan omasta sielustaan.

Sani on ollut suunnaton tuki alusta asti, heti Jannen kuoltua tämä pieni ja pippurinen ihminen käveli elämääni sisään taas vahvemmin ja näkyvämmin kuin koskaan ennen. Hoiti pojat, soitti, kävi auttoi, pyyteettömästi pelkästään halusta auttaa. Samalla hän käveli lähtemättömästi minun sydämmeeni, poikien sydämmiin, hänestä tuli se oljenkorsi joka pitää viimehetkellä pinnalla. Hänestä tuli tärkeä, suunnattoman paljon tärkeämpi kuin ikinä osasin edes ajatella. Sani on pitänyt perhettämme kasassa, antanut minulle aikaa toipua, tunnen valtavaa ikävää aina kun ajattelen häntä, miten saisi pidettyä lähellä ihmisen kokoajan , sellaisen joka asuu niin kaukana.

Olemme edelleen tekemisissä joka ainoa päivä. Toivotamme hyvät huomenet ja hyvät yöt jokapäivä. Mietin usein mitä Sani tekee tai miten jonkun asian tekisi.

Tällä kirjoituksella haluan esitellä siis ystäväni Sanin joka on ollut aivan uskomaton nainen ja tuki ja turva minulle. Elämä toi meidät yhteen ja olemme kokeneet sellaisia asioita yhdessä että minun elämässäni Sanilla on aina paikka, muistan häntä aina lämmöllä tiedän että hän on aina valmis auttamaan ja toivon että joskus voin antaa takaisin  edes osan siitä tuesta jonka häneltä olen saanut.

Kiitos sinulle Sani että olet ollut läsnä. Olet minulle hirvittävän rakas ja tärkeä ihminen. Koko perheesi on minulle hyvin tärkeä, toivon sinulle kaikkea hyvää ja oikeastaan kaikkea parasta mahdollista ja toivon että näemme taas pian.


"minun Sani"