maanantai 28. toukokuuta 2012

Vähiin käy ennen kun loppuu!

Se olis sitten ensimmäinen kokonainen työpäivä takana.. Ei onneksi sattunut mitään, eikä pitänyt kesken lähteä pois eikä muutakaan ikävää. Oli tosi kivaa. Hirveän utopistista vaan miettiä muuttoa. En oo tainnut sitä vieläkään oikein sisäistää siitäkään huolimatta että työpäiviä on nyt jäljellä kaksi ja viimeistään torstaiaamuna olen matkalla kohti länsirannikkoa. En ole vielä osannut tehdä päätöstä lähdenkö keskiviikko iltana vai torstai aamuna mutta eiköhän sekin asia kirkastu minulle tässä parin päivän aikana. Kova ikävä alkaa tulla, minulla on aivan mahtava työpaikka ja aivan loistavat työkaverit jotka ovat samalla ystävi jotka jakavat ilot ja surut ja tukevat ja ovat iloisista asioista vilpittömästi iloisia puolestani. Sellaisia on harvassa. Keskiviikkona saattaa tunnelma olla todella haikea. Hui kun alkaa heti itkettää kun ajattelenkin, joten en ajattele vielä..

Tänään hain viimeisen pussin tavaraa (tyhjiä pulloja) vanhasta kodista.. Jätin sinne avaimet ja lähdin pois. Voi mikä tunne sydämmessä, ei halunnut ajatella koko sitä asiaakaan.. Se oli melko pysäyttävä kokemus ja imi kaikki mehut. Väsähdin totaalisesti, varmaan työpäivän ja tämän asian takia. Olin kaverin luona ja olin aivan poikki, halusin vaan Annelle ja Samille nukkumaan. Tuntuu käsittämättömältä että vain neljäkuukautta sitten muutimme koko perhe onnellisena ja iloisena sinne ja nyt olen lähdössä pois, pois koko kylästä ja kaupungista, kauas rannikolle "kotiin". Sydämmessäni kannan mukana Jannen muistoa ja ystäviäni, joita minulla on niin kovin ikävä.

Sain kuitenkin puhelun siskoltani, jolla oli vaikka mitä suunnitelmia uuteen kotiini tai minun ja poikien kotiin, voi miten se ilahdutti. Ihana kun on ihminen jolla on niin hienot visiot.. minä voin vaan kuunnella ja valita minulle ja meille sopivimmat :) Marjalle iso kiitos <3 tulen kyllä käyttämään taitoasi sumeilematta hyväkseni kun pääsen sinne!!

Tunteet ovat siis kovin ristiriitaiset, huominen työpäivä jännittää koska tuntuu että mehut on imetty tänään jo pois mutta toisaalta odotan innolla. Ihana mennä sinne, siellä se arki odottaa minua, kunhan vaan annan arjelle luvan astua taas elämääni. Viimeyönä nukuin ensimmäisen kerran Jannen kuoleman jälkeen kokonaisen yön. Ehkä sekin saa väsymään jos keho alkaa ottaa univelkoja takaisin. Sitä ei tiedä, mutta aika näyttää. Tulevaisuudessa on muitakin kivoja asioita, kunhan vaan saisin sen tulevaisuuden nyt tähän hetkeen ja tähän päivään. Minä selviän kyllä, jos romahdus tulee tai kun se tulee minä selviän silti.